دوره 1، شماره 1 - ( جلد 1، شماره 1 ، تابستان 1396 1396 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 7-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

درویش جمشید. چالش های بنیادی آموزش جانور شناسی در ایران- بخش نخست* جانور شناسی معرفت شناختی Epistemological Zoology. مجله زیست شناسی ایران (علمی - ترویجی). 1396; 1 (1) :7-19

URL: http://ijbio.ir/article-1-126-fa.html


دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد ، darvishj2001@gmail.com
چکیده:   (1238 مشاهده)
نوآوری های علمی ابتدا به صورت تصویری در ذهن پژوهشگران شکل می گیرند و قابل انتقال به بیرون از ذهن پژوهشگرنمی نیستند. بنابراین نیاز به واژه سازی و تعریف نواوری ها و اندیشه های علمی برای نمود عینی وانتقال آنها به عنوان دانش است. البته درصورتی که تعریف ارائه شده بر الگوهای شناختی شنونده منطبق باشد. مشکل انتقال علم از زبان بیگانه به زبان فارسی مشکل را دوچندان می کند. حوزه ی معرفت شناسی (Epistemology ( در فلسفه علم به بررسی مفاهیم (concepts ( و تبدیل آنها به واقعیات قابل ادراک به ما کمک می کند. جریان علم جانور شناسی از تولید کنندگان به آموزندگان از این قاعده جدا نیست.
واژه‌های کلیدی: جانورشناسی، چالشها، معرفت شناسی
     
نوع مطالعه: کاربردی |
دریافت: ۱۳۹۷/۱/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۱

attachement [PDF 206 KB]  (1 دریافت)
ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله زیست شناسی ایران (علمی - ترویجی) می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Biological Science Promotion

Designed & Developed by : Yektaweb