نقد فصلی از یک کتاب درسی: الفبای زیست فناوری (فصل 7 از کتاب علوم تجربی، پایه هشتم)

نویسنده

دانشگاه تهران

چکیده

در نقدی که می خوانید فصل 7 کتاب علوم تجربی پایه هشتم دوره اول متوسطه بررسی شده است. به دنبال بحث هایی که در پی به کارگیری واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کتاب سال دهم دبیرستانها درگرفت در جلسات مشترکی بین اعضای شاخه های واژه گزینی مرنبط با زیست شناسی با نمایندگان معلمان و اعضای دفتر تالیف کتابهای درسی (زیست شناسی) آموزش و پرورش ضمن بحث در مورد واژه های مصوب فرهنگستان موضوع مهم تر محتوی و نحوه تالیف کتابهای درسی زیست شناسی به بحث کشیده شد. در یک جلسه خصوصی تر بین دو تن از اعضای شاخه واژه گزینی زیست شناسی فرهنگستان و آقای دکتر محمود امانی، مدیر کل محترم دفتر برنامه ریزی درسی، ایشان ضمن پذیرش برخی ایرادات در تالیف کتابهای درسی از اینجانب خواستند با بررسی فصل 7 کتاب یاد شده نظرات خود را در مورد این فصل از کتاب علوم تجربی پایه هشتم اعلام کنم. نظر به اینکه پس از ارسال  نقد و نظرهیچ بازخوردی از جانب ایشان دریافت نشد و با توجه به  اینکه کتابهای درسی دبیرستان اهمیت بسزایی در آموزش دانش آموزان و شاید آموزش عمومی مردم دارند نتیجه این بررسی در اینجا منتشر می شود تا باب نقد و نظر در مورد هر یک از کتابهای زیست شناسی در هر سطحی از آموزش زیست شناسی در کشور باز شود. البته مجله آماده درج دیدگاه های مدیریت برنامه ریزی درسی و تالیف آموزش و پرورش یا سایر نهادها و اشخاص نیز هست. 

کلیدواژه‌ها

نقد فصلی از یک کتاب درسی، الفبای زیست فناوری (فصل 7 از کتاب علوم تجربی، پایه هشتم)، علی فرازمند
نقد فصلی از یک کتاب درسی، الفبای زیست فناوری (فصل 7 از کتاب علوم تجربی، پایه هشتم)، علی فرازمند
نقد فصلی از یک کتاب درسی، الفبای زیست فناوری (فصل 7 از کتاب علوم تجربی، پایه هشتم)، علی فرازمند
  • تاریخ دریافت: 18 فروردین 1396
  • تاریخ بازنگری: 18 مرداد 1396
  • تاریخ پذیرش: 18 مرداد 1396