بیستمین کنگره ملی و هشتمین کنگره بین‌­المللی زیست­‌شناسی ایران، 31 مرداد الی 2 شهریور 1397 ، دانشگاه مراغه، گروه زیست شناسی 
20th National and 8th International Congress on Biology, Maragheh, Iran


جلد 1، شماره 1 ، تابستان 1396                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

درویش جمشید. چالش های بنیادی آموزش جانور شناسی در ایران- بخش نخست* جانور شناسی معرفت شناختی Epistemological Zoology. مجله زیست شناسی ایران (علمی - ترویجی). 1396; 1 (1) :7-19

URL: http://ijbio.ir/article-1-126-fa.html


استاد دانشگاه فردوسی مشهد
چکیده:   (80 مشاهده)
نوآوری های علمی ابتدا به صورت تصویری در ذهن پژوهشگران شکل می گیرند و قابل انتقال به بیرون از ذهن پژوهشگرنمی نیستند. بنابراین نیاز به واژه سازی و تعریف نواوری ها و اندیشه های علمی برای نمود عینی وانتقال آنها به عنوان دانش است. البته درصورتی که تعریف ارائه شده بر الگوهای شناختی شنونده منطبق باشد. مشکل انتقال علم از زبان بیگانه به زبان فارسی مشکل را دوچندان می کند. حوزه ی معرفت شناسی (Epistemology ( در فلسفه علم به بررسی مفاهیم (concepts ( و تبدیل آنها به واقعیات قابل ادراک به ما کمک می کند. جریان علم جانور شناسی از تولید کنندگان به آموزندگان از این قاعده جدا نیست.
واژه‌های کلیدی: جانورشناسی، چالشها، معرفت شناسی
     
نوع مطالعه: کاربردی | موضوع مقاله: ترویجی
دریافت: ۱۳۹۷/۱/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله زیست شناسی ایران (علمی - ترویجی) می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Biological Science Promotion

Designed & Developed by : Yektaweb