دوره 1، شماره 2 - ( جلد 1، شماره 2، زمستان 1396 1396 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 10-21 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


استادیار دانشگاه تهران
چکیده:   (448 مشاهده)
انقلاب روبه رشدی در تدریس دروس مقدماتی علوم پایه به دانشجویان کارشناسی در جریان است. این انقلاب نتیجه نگرانی هایی درباره قابلیت رقابت آمریکا و نیز حاصل تحقیقات آموزشی جدیدی است که نشان می دهد چرا رویکردهای سنتی تدریس پاسخگوی نیازهای دانشجویان در کلاس های بزرگ نیست و پایه ای برای طراحی روش های بهبود یافته آموزش فراهم می کند.  تحقیقات آموزشی رشته-محور در علوم زیستی و دیگر قلمروها شیوه های نوآورانه و نوید بخش متعددی را  شناسایی کرده اند و کارایی آن ها را در افزایش یادگیری دانشجویان نشان داده اند. پذیرش گسترده آن ها می تواند تاثیر مهمی بر آموزش پایه ای دانشجویان زیست شناسی داشته باشد.
     
نوع مطالعه: جامعه ای | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۹ | پذیرش: ۱۳۹۷/۳/۷ | انتشار: ۱۳۹۷/۳/۷