دوره 1، شماره 2 - ( جلد 1، شماره 2، زمستان 1396 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 86-89 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (629 مشاهده)
در نقدی که می خوانید فصل 7 کتاب علوم تجربی پایه هشتم دوره اول متوسطه بررسی شده است. به دنبال بحث هایی که در پی به کارگیری واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کتاب سال دهم دبیرستانها درگرفت در جلسات مشترکی بین اعضای شاخه های واژه گزینی مرنبط با زیست شناسی با نمایندگان معلمان و اعضای دفتر تالیف کتابهای درسی (زیست شناسی) آموزش و پرورش ضمن بحث در مورد واژه های مصوب فرهنگستان موضوع مهم تر محتوی و نحوه تالیف کتابهای درسی زیست شناسی به بحث کشیده شد. در یک جلسه خصوصی تر بین دو تن از اعضای شاخه واژه گزینی زیست شناسی فرهنگستان و آقای دکتر محمود امانی، مدیر کل محترم دفتر برنامه ریزی درسی، ایشان ضمن پذیرش برخی ایرادات در تالیف کتابهای درسی از اینجانب خواستند با بررسی فصل 7 کتاب یاد شده نظرات خود را در مورد این فصل از کتاب علوم تجربی پایه هشتم اعلام کنم. نظر به اینکه پس از ارسال  نقد و نظرهیچ بازخوردی از جانب ایشان دریافت نشد و با توجه به  اینکه کتابهای درسی دبیرستان اهمیت بسزایی در آموزش دانش آموزان و شاید آموزش عمومی مردم دارند نتیجه این بررسی در اینجا منتشر می شود تا باب نقد و نظر در مورد هر یک از کتابهای زیست شناسی در هر سطحی از آموزش زیست شناسی در کشور باز شود. البته مجله آماده درج دیدگاه های مدیریت برنامه ریزی درسی و تالیف آموزش و پرورش یا سایر نهادها و اشخاص نیز هست. 
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۷/۶/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۷/۶/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۸