دوره 2، شماره 1 - ( جلد 2، شماره 1، بهار و تابستان 1397 )                   جلد 2 شماره 1 صفحات 15-25 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

حسن زاده وحیده. کمک به دانش آموزان برای توسعه سواد علمی. مجله زیست شناسی ایران (علمی - ترویجی). 1397; 2 (1) :15-25

URL: http://ijbio.ir/article-1-178-fa.html


دانشگاه تهران
چکیده:   (208 مشاهده)
خواندن، نوشتن و ارتباط گفتاری تمرین های جدی و حساس با سوادی برای شرکت در یک جامعه جهانی هستند. در زمینه کاوش علمی، تمرین های با سوادی با توانایی بخشی در دست و پنجه نرم کردن با ایده ها، به اشتراک گذاشتن افکار، غنا بخشیدن به درک و حل مشکلات به نوآموزان کمک می کنند. در این مقاله، ما پنج ویژگی آموزشی در برنامه درسی را که می توانند در توسعه سواد در زمینه علم به دانش آموزان کمک کنند، پیشنهاد می کنیم: 1) پیوند زدن ایده های جدید با دانش و تجارب پیشین؛ 2) لحاظ کردن یادگیری با سوال های با معنی در زندگی دانش آموزان؛ 3) مرتبط کردن چند ارائه؛ 4) فراهم کردن فرصت برای دانش آموزان جهت استفاده از ایده های علم؛ و 5) کمک کردن به دانش آموزان برای درگیری در گفتگو های علمی. این پنج ویژگی توانایی دانش آموزان برای خواندن، نوشتن و برقراری ارتباط درباره علم را افزایش می دهد تا آن ها بتوانند در تمام طول زندگی خود به کاوش بپردازند. تحقیق روشمند برای پاسخ به پرسش های با معنی درباره پدیده های طبیعی و شرح و بسط توضیحات بر پایه شواهد اساس کاوش علمی را تشکیل می دهد. در کلاس های درسی که به چنین کاوش هایی اهمیت می دهند، تمرین های پایه با سوادی مانند خواندن، نوشتن و گفتگو برای درک ایده های اصلی علم ضروری هستند.
واژه‌های کلیدی: آموزش، سواد علمی
     
نوع مطالعه: جامعه ای |
دریافت: ۱۳۹۷/۸/۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله زیست شناسی ایران (علمی - ترویجی) می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Biological Science Promotion

Designed & Developed by : Yektaweb